Koll på läget?

Okej, min yngste son har haft feber hela veckan. Influensan har anlänt till byn och självklart är alla mer eller mindre smittade i detta hus. Jag har faktiskt varit den som sist blivit smittad och är inte alls lika risig som maken och yngste sonen. Det kanske har och göra med att jag äter nyttigare (förutom idag, då åt jag pizza) samt att jag tar tillskott på sådana vitaminer och mineraler som vi fibrisar oftast har brist på enligt en doktorsstudie (främst D-vitamin, zink och magnesium). Jag har börjat känna mig helt okej i kroppen. Jag har fortfarande dagar som är sämre med de kommer mer sällan och de är inte lika långa och intensiva. Jag tror gott folk, att jag är på väg åt rätt riktning, ÄNTLIGEN!!
 
Idag har jag fått lite näring för själen. Min bror är hemma över helgen så han, jag och storasyster for in till stan, åt middag och sedan på bio. Även min vackra systerdotter följde med. Varje gång vi samlas är det som att alla hämningar släpper och vi säger allt som kommer för, och vi får skratta mycket. Jag älskar min familj. En sådan kväll som denna är bra för själen, jag mår bra i deras sällskap och de får mig alltid att skratta.
 
Jag har varit dålig på att skriva i veckan, jag ska skärpa mig, jag lovar!
 
Har ni haft en bra kväll?
 
God natt!
1 FruJag:

skriven

Ja kvällen var bra. Räkor med maken, bara ett glas vitt som saknades ;)

Låter mysigt med din själspåfyllnibh. Man behöver sånt då o då. Särskilt när man har småbarn som kräver mkt av föräldrarna.

Kul att du skrivit förövrigt. Det uppskattas :)

Kommentera här: