Sportlov

Sportlovet pågår för fullt och vi har haft sådan tur att vi har haft varmt och soligt. Barnen har varit sjuka men blev friska i samband med att värmen kom. De var igår hos sin farmor och farfar där de har fått vara ute på isen och åka skidor, grilla korv och pinnbröd för att sedan basta och avsluta med myskväll innan läggdags. Jag fick hem två trötta men nöjda barn. Det kändes dock kontigt igår kväll. Det var så tomt och tyst i huset, jag och Nicke passade på att städa deras rum och sedan såg vi tv i soffan. Men det var FÖR tyst och FÖR tomt! Visst kan det vara skönt att få vara barnfria men jag kan som ändå inte slappna av helt, jag saknar dem. Jag älskar ljudet av små springande fötter, deras skratt och deras små snarkningar när de sover.
 
I övrigt har jag inte mycket att berätta. Jo vänta, jag har börjat sova igen!! Det är ett fantastiskt framsteg som innebär att värken också blir mindre. Om inte annat så orkar man hantera den bättre. Många med fibro får störd sömn vilket leder till mer smärta som leder till ännu sämre sömn och.. ja ni förstår. Jag har haft det hemskt svårt i januari och större delen av februari. Jag sov jättedåligt och därav får man sämre ork. Nu däremot sover jag som en stock och känner mig utvilad när jag vaknar. Jag orkar mer. Jag känner mig gladare.
 
Om en stund börjar Greys så nu önskar jag Er en trevlig kväll!
 
 
 

Kommentera här: