För mycket att göra

Jag måste rensa garderoben.
Jag måste vika tvätt.
Jag måste dammsuga.
Jag måste skura. 
Jag måste diska.
Jag måste stryka.
Jag måste sy upp mina byxor.
Jag måste sy två par gardiner
Jag måste rensa barnens rum (igen).
 
Jag måste slappna av för att motverka smärtan.
Jag måste motionera för att motverka smärtan.
Jag måste sluta stressa för att motverka smärtan.
 
Måste, måste, måste, måste..
 
Jag måste lära mig att ta och göra saker, steg för steg, jag behöver inte göra allt på en gång och köra slut på mig själv. Jag måste sluta stressa över det. Min garderob kommer inte att försvinna, inte heller dammråttorna under sängen. Det är svårt, för när jag väl har en dag då smärtan är hanterbar brukar jag vilja passa på, vilket slutar med att jag gör allt och mår pyton några dagar efteråt.
 
Idag ska jag alltså fixa med tvätten, det är mest akut här hemma. Ikväll kan jag sy upp byxorna.
Resten får vänta. Kanske orkar jag dammsuga imorgon.
 
Bäst att börja, ha en trevlig tisdag. Bjuder på en bild på min älskade och mycket stöttande make.
 
 
 
 
 
 
 
1 Malin:

skriven

se inte allt som måsten... du måste inte rensa garderoben utan du vill ha det fint...Det går lättare att göra alla jobbiga saker om man inte benämner dom som jobbiga eller måsten...
lite råd från en annan tjej med fibro

Kommentera här: