Första inlägget.

Jag har precis startat denna blogg. Min tanke är att jag ska skriva om mitt liv, om hur det är att leva med sjukdomen Fibromyalgi. Jag har dock fortfarande vissa förbehåll. Hur ska jag beskriva det? Hur ska jag kunna beskriva hur det är att leva i ständig värk, en värk som aldrig försvinner utan som istället graderas från en olidlig, skärande smärta till en lättare och hanterbar värk, sedan allt där emellan. Vem skriver jag för? Är det för dig? För mig? Varför? Jag tror klockan är alldeles för mycket. Allt jag vet är att jag bestämt mig att starta bloggen, allt det andra får komma senare.
1 Caroline G:

skriven

Hej Maria! Vilken fin blogg du skapat! Jag känner direkt igen mig i dina inlägg och tänker att jag vill följa din blogg! =) Jag lever för övrigt också med smärta som precis likt fibromyalgi går från lätt eller hanterbar värk till ibland nästan olidlig smärta.

Du skriver kanske för dig först, för att få koll på livet och förtydliga tankarna? Och sedan i ett sökande av kontakt med andra? Det är åtminstone min anledning till min blogg. =)

Må gott!
Hälsningar /C

Svar: Tack! Ja ibland är det inte lätt att bringa ordning i alla funderingar och tankar som snurrar runt i huvudet. Men jag tror du har rätt, jag söker kontakt med andra människor som vet hur det är! Det verkar som jag lyckats! :-)
Jag har redan lagt till din blogg i favoriter! ;-)
MariaairaM

Kommentera här: