Försmak av sommaren

Jag bor i rätt del av landet just nu. Eller annars också, jag älskar att bo efter Norrlandkusten. Vi har haft en värmebölja här, med sol och grader som sträckt sig mot 28 grader, i skuggan. Jag som älskar värme och mår bra av det har haft det riktigt bra i lederna. Dock stördes jag av att jag fick min kvinnovecka för att uttrycka mig finkänsligt. När den kommer på besök mår jag i början sämre plus att jag blir väldigt lättirriterad. Samtidigt så har jag 28 dagar tills nästa gång så jag får se det positiva! Idag har förmiddagen varit lite sämre med småregn, det var dock på tiden för det började bli torrt här. Nu har det dock klarnat upp, solen lyser och värmen är på väg tillbaka.
 
Idag har jag varit i Öjebyn och fikat med mina syskon. Brorsan har varit hemma över helgen så vi bestämde oss för att ta en fika och surra. Det är alltid trevligt och jag och min bror är närmast i ålder, han är bara två år äldre. Vi lekte jämt när vi var små och bråkade massor som tonåringar. Vi bråkade om tidningen på morgonen, mamma och pappa fick ibland läsa en halva åt gången för vi hade slitit sönder den. Den som hade tidningen läste långsamt med flit bara för att jäklas. Idag har vi slutat med det. Istället munhuggas vi ganska mycket. Folk som inte känner oss och hör oss prata måste tro att vi avskyr varandra, vi kan vara ganska elaka med varandra men med glimten i ögat så klart!
 
Jag har fått några frågor nu, i ett tidigare inlägg har jag bett er som läser ställa frågor. Fråga saker som ni funderar över, var inte blyga, det är inte jag. Det kan handla om vad som helst, måste inte handla om min sjukdom utan ni kan fråga om allt. Till veckan kommer jag sammanställa alla frågor med svar i ett inlägg. Sista chansen nu!
 
Ha en trevlig söndagskväll!

Kommentera här: