10 år!

Idag fyller min älskade Alexander 10 år. Tiden går för fort nu. Tänk, om tre år är han tonåring. Om bara åtta år är han myndig. Tur att jag har Edwin, han har några fler år kvar. Tänk när de blir stora och kommer flytta ut. Vad hemskt! Det kommer bli tyst i huset. Vad ska jag göra då? Skaffa massor med katter? Börja baka? Virka? Nej jag kommer få en kris när den dagen väl kommer. Jag är en väldigt lycklig och stolt mamma. Mina pojkar är så fina. Alexander är väldigt omtänksam och driftig. Han kommer verkligen kunna bli vad han än vill. Det säger jag bara inte för att jag är väldigt partisk.
 
Vi hade kalas för familj och vänner igår. Eftersom det var en röd dag så var alla lediga och kunde komma och fira honom under dagen. Det var trevligt och roligt att få träffa alla. Alex var väldigt nöjd. Han hade önskat sig pengar för han vill köpa sig en ny mobiltelefon. Nu har han råd med en han har tittat på. Jag och Nicke har sagt att han får spara ihop och köpa en, dock får han inte köpa vilket telefon han vill, vi måste godkänna den först samt att den behöver inte kosta så att alla pengar tar slut.
 
Som kalas för hans vänner har vi valt att boka ett bio-kalas. Det känns väldigt lindrigt att slippa ha massa barn hemma hos oss. Istället kan han bjuda hela klassen så att ingen känner sig utanför samt man slipper städa huset efteråt. Det var inte äckligt dyrt heller.
 
Nej, nu ska jag äta frukost/lunch. Brunch?
 
 

Kommentera här: