Det växer i rabatten

Nu känns det att sommaren är på väg. Solen har visat sig från sin bästa sida och fastän vindarna har varit lite kyliga så har värmen från solens strålar kompenserat mer än väl för det. Jag och min vän Anna har varit på stan idag. Hon shoppade skor åt sin minsting samt en examensklänning åt sin större tjej. Jag hittade ett par svarta byxor åt Edwin samt en ring och ett par örhängen till mig. Inte illa pinkat! Vi åt lunch på Wayne´s Coffee inna vi drog till Storheden. Det var så varmt att vi köpte en isglass när vi skulle åka hem. Gott att äta i en varm bil utan AC. För mig gick det bara bra, inte alltför ont och jag kände att jag orkade. Anna är dessutom på smällen så hon är nästan långsammare än mig, haha!
 
Det har börjat komma upp blommor i rabatten. Vad de heter vet jag inte. Jag tycker att det är roligt med uteblommor men jag kan inget. Har funderat på att köpa någon stor bok, skulle kanske kolla på Tradera! Där brukar jag hitta ganska mycket böcker för vettiga priser. Kanske någon av er som vet vad de gula blommorna är för någon? Jag ska köpa lite olika växter och plantera i krukor på altanen men jag har inte bestämt vad för något än. Bäst att köpa den där boken snart då!
 
 
 
 
Eftersom jag sitter framför TV:n så kan jag meddela att Sverige gick just vidare till semifinal. Jag tycker väl hockey kan vara ganska roligt. Men med tanke på att Alexander spelar och har haft träning tre gånger i veckan plus match (vilket jag tycker är för mycket) samt att min make med familj är Luleå Hockey-frälsta så har hela vintern handlat om denna sport. Jag är less. Jag är less på hockeyn och jag vill ha en paus, en välbehövlig vila. En till orsak att älska sommaren!
 
Nu ska jag försöka sova, förhoppnings får jag sova några timmar utan att vakna. Tänk om man kunde få sova fyra timmar i sträck, det vore underbart. Som det är nu vaknar jag varannan till var tredje timme. Det är frusterande men klassiskt för Fibromyalgi. Man får lära sig att leva med det, vem behöver bra sömn liksom?
 
Godnatt.
 

Kommentera här: