Student, examen och födelsedag.

Hela helgen som var har varit fullspäckad. Sonen hade examen, han gick ut trean och nästa år börjar han mellanstadiet, får en ny fröken och det som han ser allra mest fram emot, de ska få bänkar med lock. Min systerdotter gick ut nian och har alltså gymnasiet att se fram emot. Min systerson tog studenten. Det var underbart att se och han fick ett stipendium för sina fina resultat. Inte utan att man är stolt över honom. Nog hade jag en tår i ögat, lille killen som jag hållit i min famn när han var bebis är nu en vuxen man. Nå ja, nästan. Jag kan inte ens tänka mig hur syrran kände det. Hennes lille pojke, nog hade hon tårar i ögonen och hon var så himla stolt. Det var underbart att se! Jag vill inte ens tänka på när mina egna pojkar är där, vuxna och i åldern där de ska lämna boet och gå vidare i sina liv. Ångest för mammahjärtat! Vi hade examens fikat för Alexander på lördagen eftersom fredagen gick åt att fira hans kusin. Söndagen fyllde min systerdotter 16 år. Återigen ett tillfälle att förundras över hur fort åren går och tid med min familj vilket var härligt!
 
Idag är jag trött. Vädret har varit skit de senaste dagarna. Mina leder mår inte bra. Sedan har det varit mycket annat skit på det privata planet som gör att jag känner mig helt slut. Energin är borta. Nu försöker jag att återhämta mig och samla på mig nya krafter som jag behöver för att kunna ta hand om min familj. För mig går alltid min familj först och jag gör det jag behöver göra för att mina barn ska vara trygga.
 
Nu ska jag äta lunch, ha en fin onsdag!
 
 

Kommentera här: