Förlåt

Jag vet att det är jättelänge sedan jag skrev i bloggen. Jag tog en kort paus. Det var inte planerat utan det bara blev så. Inspirationen till att skriva, den kommer och går. Det har nog alla varit med om. Nu är jag tillbaka.
 
När det gäller min sjukdom och hälsa kan jag berätta att det är riktigt bra. Förutom att gallan spökar för mig så är jag mycket piggare och känner mig social igen. Jag har hittat på mycket senaste tiden och var till och med på en fest med mina gamla arbetskamrater från Telia och jag hade otroligt roligt. Jag har träffat min vän J några gånger och hämtat energi. Min vän A har nu gått ut offentligt att hon väntar sitt tredje barn vilket jag är överlycklig för. Många positiva saker som sker.
 
Jag var på Arbetsförmedlingen i torsdags och nu har vi påbörjat processen med att jag kommer få en kod, en handikappkod kallar de den. Detta innebär att om någon antäller mig får min nye arbetsgivare lönebidrag samt att om min arbetsplats behöver anpassas kommer AF att stå för den biten. Detta för att vi med en sjukdom och/eller funktionsnedsättning ska bli attraktiva på arbetsmarknanden.
 
Nej, jag återkommer med mer senare.
 
Kram på Er!
1 Malin:

skriven

Hej, hur länge har du haft din värk? tänkte på koden hos arbetsförmedlingen, jag har haft en sån kod sen typ 2006, o inte har den hjälp mig nåt alls...hopas det blir bättre för dig
kram

Svar: Hej! Jag har haft min värk sedan 2007 och min diagnos fick jag hösten 2011. Min syster fick en sådan kod, hon har bl.a. Crohns sjukdom. För henne har det funkat. Hon fick hjälp med att hitta en bra arbetsplats och de har anpassat arbetsplatsen. Detta skedde nog runt 2005. Det kanske är så att det är skillnad beroende på vart man bor, vilket det inte borde vara!
MariaairaM

2 Lilla Fröken:

skriven

Hej, trevlig blogg du har! Hoppas att du hittar någon sysselsättning/jobb som passar dig.

Ha en fin kväll!

Svar: Tack lilla fröken, din blogg var också trevlig, har satt den på favoriter! ;)
MariaairaM

Kommentera här: