Bebis, fotboll och växter

Så kan jag väl sammanfatta de senaste två dagarna. Jag har planterat lite blommor, bl.a. Violer som jag älskar och i år ska jag bara sätta Luktärtor vid spaljén som vi har på framsidan. Den är ganska smal så jag tror det blir bra, jag valde lila och röda Luktärtor. Nicke har ordnat i landet samt att jag även har införskaffat Penséer som står på bron i en stor kruka. Se där, jag kanske har börjat få gröna fingrar, vi får minsann se. Jag hoppas det växer bra, skulle vara roligt om jag fick det att gro. Lite sol, vatten och kärlek, är inte det ett bra recept för framgång? Sedan har jag även köpt en vanlig blomma till bordet på altanen. Just det, jag lovade bilder, här kommer iaf en bild på vindskyddet, det är inte helt färdigt men nästan!
 
 
 
 
Igår var jag och hälsade på en fd. arbetskamrat som fick barn för några veckor sedan. Lilla A var supersöt och det finns inget som luktar godare än en liten bebis. Jag tyckte hon var ganska lik sin mamma. Jag var ju tvungen att köpa en present, det blev en klänning från Lindex. Den var marinblå med stora vita prickar. Jag har ju ingen flicka själv så när vänner får flickor, då blir det oftast klänningar i klädväg. Jag måste ju få ta ut det behovet på någon! Jag kommer ihåg att när jag var liten vägrade jag ha på mig klänning, jag avskydde det. Ibland lyckades mamma få på mig en, kanske mutade hon mig, haha! I övrigt så har Alexander fotbollsmatch idag där vi ska sälja kakor. Nicke bakade och jag får stå och ta betalt, det är väl rättvist!
 
Som avslutning bjuder jag på en bild. Ser ni vad som gömmer sig i bilden? Rätt svar får.. eh... ära!
 
 
 
 
 
1 Susanne:

skriven

En liten kise... :)

Kommentera här: