Underbar värme

Nu känns det som att sommaren verkligen är på väg. Vi har 23 grader i skuggan och säkert massor mer i solen. Jag har faktiskt försökt få lite färg. Jag har suttit ute och pysslat med att bl.a. rensa kläder. Jag bar ut allt till altanen och så satt jag och gjorde olika högar. Kan säga att jag smorde in mig med solskyddsfaktor 50 över hela kroppen, eller det som utsattes för solens heta strålar. Svärmor och svärfar kom förbi och vi satt ute och fikade och surrade ett tag. Fick lite råd om olika blommor och växter som jag kan ha. Jag ska åka i veckan och börja inhandla penséer som jag ska ha på framsidan på bron. Måste bara komma på vad jag vill ha på altanen!
 
Det känns underbart att kunna ta datorn, sätta sig i skuggan och skriva detta inlägg. Nicke byggde en ny altan förra sommaren. den är så fin! Han ska verkligen vara stolt över sitt bygge. Han hann inte helt klart förra sommaren så han fortsätter och bygga det sista nu i vår. Han har bl.a. byggt ett nytt vindskydd. Även det blev perfekt. Vi köpte nya utemöbler. Bort med plastmöblerna! Eller inte riktigt, vi har kvar dem med de får vänta i vår bod till de tillfällen vi behöver göra långbord. Jag ska ta kort och visa, jag lovar!
 
I övrigt har det varit en bra helg. Solen värmer och jag mår bra. Det enda som jag märkt är att jag har fruktansvärt mycket värk på morgonen. Jag har svårt att ta mig upp utan jag behöver en väldigt lång startsträcka. Lederna är stela och ömma, jag känner mig som att jag är 90 år gammal. Eftersom under dagen när jag rör på mig blir det bättre. På kvällen känner jag mig nästan som bäst. Detta är en lite nyhet. Visst har jag varit lite öm förut men aldrig har jag haft sådan intensiv smärta på morgonen, i hela kroppen dessutom.
 
Nej, nu ska jag fortsätta njuta av solen och värmen medan vi har kvar dem!
 
Jag bjuder på en bild som Nicke tog igår på morgonen inte långt från vårt hem!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: