Nu är det jul igen o.s.v.

Jag älskar julen! Jag menar det. Jag ÄLSKAR den. Min mamma pyntade alltid massor och vi hade våra traditioner. För mig är det viktigt att göra samma sak för mina pojkar. Här blir det julgardiner, tomtar, apelsinnejlikor, adventsstakar och adventsstjärnor. Jag brukar hålla hårt med att vänta med pyntet till adventshelgen. Nu har jag dock fått ändra min taktik. Jag har börjat så smått plocka fram några lampor och gardiner. Detta för att inte ta ut mig helt. Jag har strykt och hängt några gardiner till att börja med. En sak i taget kan man säga. Om jag gör som jag brukar blir jag liggandes i en vecka efter. Det är inte värt det. Jag ska försöka njuta av julen och inte stressa runt.
 
I övrigt kan jag säga att det verkar som att mitt låga blodtryck är tillbaka. Varje gång jag ställer mig upp får jag blodtrycksfall deluxe. Jag höll på att hamna i backen en gång, Nicke tog tag i mig och förhindrade en olycka. Det är något jag haft sedan jag var tonåring. Några gånger har jag varit tvungen att liksom slänga mig på golvet för att jag känner att det kommer. Om jag står upp finns det risk att jag.. skulle inte vilja kalla det svimma men något liknande. Har inte lust att slå huvudet i klinkersgolvet.
 
Jag håller dessutom på att leta efter ett gå eller löpband. Promenader är något jag varit väldigt noga med nu. Vädret är dock väldigt nyckfullt här. I helgen var det blåsigt och blev plusgrader. Is efter vägarna, inte bra väder för raska promenader. Om någon därute läser och vet ett som är till salu eller har ett själv som ni inte använder. Hojta till är ni snälla!
 
Här är en bild på mönstret på julgardinen jag hängt upp i Edwins rum, tycker den passar fint i ett barnrum. Längtar du efter julen?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: