Energin är på väg tillbaka

Igår föreslog jag till min make att vi skulle ta med barnen på Leos lekland. Familjen Lindqvist behövde lite familjemys. Det gick jättebra och jag orkade till och med åka lite rutschkanor. Även om jag var lite trött när jag kom hem så kändes det helt okej i kroppen. För en månad sedan hade jag inte orkat. Idag gjorde jag det och det känns jättebra! Pojkarna var trötta men glada efter att ha sprungit omkring och lekt i över tre timmar.
 
I övrigt så har jag bytt smärtmedicin och nu ibörjan blir jag lite småtrött av den. Förhoppningsvis går det dock snabbt över. Däremot måste jag börja med min allergimedicin för pollenperioden närmar sig och min läkare sa att jag kan börja ta redan nu. Jag har även kortisonnässpray. Annars äter jag inte så många andra mediciner och det känns bra. Jag vill inte behöva äta så mycket, även om jag vet att jag måste ibland så känns det skönt när jag kan minska eller sluta helt med vissa.
 
Nej, nu ska jag mysa med maken en stund med lite ost och kex.
 
ha en trevlig helg!
 
 
                                                  En bild på min sötnos Wilma
 
 
 
1 Sextiotalisten:

skriven

Man kan börja med allergimediciner några veckor innan, då ger det bättre verkan. Låter kul att kunna delta i aktiviteter på ett lekland! Jag får ondare i kroppen bara av att tänka på det :)
Ha en mysig söndag!

Kommentera här: