Förändra kosten

Senaste dagarna har jag försökt att vila och slappna av. Min kropp har inte mått bra och jag alla sorters symtom varav några tänker jag inte berätta för er. Jag har beslutat mig för att göra allt jag kan för att må bättre. Därför ska jag ändra mina kostvanor, jag ska dra ner på kolhydrater, speciellt socker. Jag tänker inte köra en strikt LCHF men minska det jag kan. Många med Fibromyalgi skriver att de mår bättre när de har slutat eller minskat på kolhydrater. Detta ska jag nu försöka mig på, har börjat idag och det har varit enklare än vad jag trodde, jag ersatte stripsen som de andra åt med ostfyllda paprikor och tomater i ugn. Blev jättegott till fläskfilén (med broccoli och stekt lök). Ja, jag lagade alltså lite mat.
 
I övrigt kan jag säga att det lunkar på. Jag tar dag för dag. Igår tänkte jag sy upp två par byxor. Efter att jag sydde upp det första paret började jag känna mig trött i ryggen. Då beslutade jag mig för att göra det andra paret nästa dag. Jag lyssnade på kroppen och idag mår jag helt okej. Jag är nästan stolt för det, annars brukar jag ha en tendens att strunta i vad min kropp säger mig och köra på. Det brukar sluta illa men man lär sig så länge man lever.
 
Nu ska jag mysa med Edwin. Alla stunder han vill sitta i min famn och se bolibompa, de tar jag!
 
Ha det bra alla där ute!
 
 
1 bella:

skriven

Du borde helt ta bort allt som heter fläsk. Jätte dåligt för fibro. Osv. Sjukdomen är inte ditt liv utan det är vad du gör det till. Du har fött 2barn, du klarar allt. Krya på dig<3

2 Julia:

skriven

Vilken söt blogg du har..❤

3 Magda:

skriven

Hej. Hoppas verkligen din resa kommer gå bra och att du kommer få det bättre. Känner som dig att man får mer energi och det hjälper enorm i vardagen även om smärtorna finns där.

Håller tummarna! Mvh Magda

Svar: Tack så mycket! Ja jag har ju dig nu som kan ge mig inspiration! ;)
MariaairaM

Kommentera här: