Se där!

Idag var jag till arbetsförmedlingen för att anmäla mig. Jag tänkte att handläggaren jag fick prata med skulle tycka jag var knäpp som sagt upp mig. Jag förklarade läget och till min förvåning verkade hon tycka att jag tagit ett klokt beslut, för henne var det inget snack. Vi ska göra en arbetsprövning, jag ska fixa ett intyg från min läkare om att jag har en sjukdom som medför begränsningar och att jag inte kan arbeta med riktigt vad som helst och att jag inte kan arbeta mer än 50 %. Jag ska få träffa en arbetsterapeut, de ska ordna vissa saker som t.ex. att om någon väljer att anställa mig får de lönebidrag. nästan mer än hälften av min lön står de för. Detta för att vi sjuka också ska bli attraktiva på arbetsmarknaden. Hon sa att allt skulle nog ske rätt snabbt eftersom jag inte kommer följa den vanliga vägen så att säga. Jag åkte därifrån med en väldigt positiv känsla. Jag tror det kommer att bli bra, i slutändan.
 
Imorgon ska jag på röntgen alldeles för tidigt på morgonen så nu ska jag sova.
 
Godnatt mina vänner!
 
 
                                                                En liten bild på min gobit Alfons
 
 
 
1 Kenneth:

skriven

Det kommer att bli bra, för du är så positiv trots sjukdomen.

Kommentera här: